Prøv MLS® LASERTERAPI Hos FysioDanmark Grenaa Fysioterapi

Laserterapi er en smertefri behandlingsform, uden bivirkninger, som udover at styrke og accelerere kroppens naturlige reparations- og helingsprocesser også  har både smertelindrende og anti-inflammatorisk effekt.

Laserterapi benyttes til skadesbehandling, for hurtigt og effektivt at reducere smerteniveauet, stimulere blodcirkulationen og dæmpe inflammation.

Laseren tilfører energi til cellerne omkring skaden, derved styrkes og accelereres kroppens naturlige reparations- og helingsproces og er derfor virkningsfuld ved behandling af både akutte og kroniske tilstande samt efter operation.

MLS® - Laserterapi er bl.a. effektiv ved behandling af følgende skader/smerter:

• Inflammation f.eks. i senevæv
  • Ledsmerter
  • Gigt
  • Hæmatom(blå mærker)
  • Ødem (Hævelse)
  • Forstuvning
  • Nakke og lændesmerter
  • Iskiassmerter
  • Hælspore
  • Golf/Tennis-albue
  • Muskelspændinger
  • Fibersprængninger
  • Arvæv
  • Smerte tilstande
  • m.m

OM M8 MLS® LASERrobotten

Laser understøtter kroppens egne helingsprocesser ved at tilføre ekstra energi til cellernes kraftværk – mitokondriet. Der forskes meget i laserterapi og de seneste år har den teknologiske udvikling på området været stor.

Vores MLS® M8 Laserrobot er baseret på den seneste patenterede teknologi MLS®Peakpower laser, som tilfører maksimal energi til det skadede område, og opnår derfor resultater markant hurtigere. Behandlingsmetoden er fuldstændig sikker, noninvasiv, og smertefri (du kan ikke mærke, at du bliver behandlet, udover måske lidt snurren i dit væv).

Hvordan kommer jeg igang med MLS M8 Laserterapi?

Formålet med behandlinger er individuel og din behandlingsplan lægges i samråd med din fysioterapeut eller sygeplejerske.

Nogle skader er i mål allerede efter få behandlinger, mens andre har behov for et længere forløb. Vi anbefaler derfor ofte et basis pakkeforløb der skal sikre en effektiv respons fra ens væv. Basisforløb er på 5 behandlinger, som skal give svar på, om behandlingen har tilfredsstillende effekt.

Mange akutte skader kan færdigbehandles på et basisforløb. Ved kroniske problematikker skal der typisk mere behandling til, inden man kan forvente mærkbare resultater. Ved kroniske lidelser, f.eks. gigt, kan mange have gavn af vedligeholdende laserterapibehandlinger blot med større mellemrum mellem behandlingerne, end ved akutte skader.

Når inflammation og smerter er reduceret, vil mange have glæde af traditionel fysioterapi, f.eks.. i form af genoptræningsøvelser for at forebygge at problematikken vender tilbage.